Åpen invitasjon til Two Point Hospital – Anmeldelse
0

Åpen invitasjon til Two Point Hospital – Anmeldelse

«Velkommen til åpning av nye Riskhospitalet, som er det nyeste, flotteste annlegget til Two Point Hospital. Mitt navn er Stig Kenneth Limmesand, og jeg er administrerende direktør på dette sykehuset.

Vi har anlegg til å kurere hva enn det måtte være. Enten du sliter av Mock Star-syndrom og tror du er rockestjerne, har vondt i viljen og bare trenger å ligge litt, eller er blitt til en klovn, så skal alltids våre en- til femstjerners leger (kanskje) klare å fikse deg. For øyeblikket ser jeg etter nye folk som kan ta over som sjef for flere av sykehusene våre rundt i landsdelen, så jeg lurte på om du kanskje ville prøve deg? Ikke vær bekymret, du trenger absolutt ingen kompetanse eller forkunnskap om hverken helse eller det å styre et selskap. Den eneste lignende jobben jeg hadde gjort før denne var en jobb som parkdirektør for en rekke fornøyelsesparker, og for meg går det (tidvis) strålende! Bli med meg så skal jeg vise deg hvordan det skal gjøres.»

ADMINISTRERENDE DIREKTØR: Dette går som fot i hose! Vent… Er det en ekte diagnose?

«Det vi ser etter er en litt tålmodig sjel. Jeg kan love deg ufattelig mye moro i dine første timer som sjef på jobben, men ikke tro du ikke må jobbe. Du kommer til å måtte følge nøye med til enhver tid. Du må sørge for at pasientene slipper å stå flere uker, eller kanskje eller måneder i kø, vanne blomster, sende pasienter til behandling og fange gjenferd hvis det også skulle trenges. Du trenger selvfølgelig ikke gjøre absolutt alt helt selv. Du må ansette leger, sykepleiere, assistenter og vaktmestere. Alle som søker jobb hos deg har forskjellige kvalifikasjoner og du bør ta disse i betraktning til enhver tid. Noen leger er kanskje femstjerners, men kanskje de også har en tendens til å slenge søppel rundt seg, eller bare tar pauser hele tiden? Noen sykepleiere har kanskje null erfaring fra før, men i gjengjeld krever de ikke like mye lønn, og hvem vet; kanskje de til og med vil ha en positiv innflytelse på både andre ansatte og pasienter? Og dessuten så kan du fint trene opp dine ansatte med tiden, så du må bare se an hvor sterkt behovet blir for kompetente mennesker i øyeblikket.»

VÅRE FASILITETER: Vi har diagnoserom, opplæringsrom, møterom, lab, kiosk og masse annet rart jeg enten ikke husker eller klarer å uttale.

«Når du før eller siden har skaffet noen ansatte er det viktig å bydde rom de kan jobbe i. Jeg er på ingen måte noen arkitekt selv, men jeg har da vel spilt mine timer med The Sims, og hvis du har gjort det samme så vil du kjenne deg fort igjen i plantegningene. De fleste rom trenger ikke være større enn 3×3 eller 4×4, men du står fritt til å bygge rommene enda større. Det vil uansett gi oss litt prestisje, og et prestisjefullt sykehus vil bli viktig om du ønsker å vinne/redde pasientenes hjerter (og penger).»

«Det er et stort ønske fra oss at du klarer å bygge ut våre sykehus til å bli trestjerners sykehus, men om du så bare får de på beina og gjør de til enstjerners så er det mer enn nok bevis for oss på at du er kompetent nok til å ta over enda et sykehus. For å ikke overvelde deg helt så vil dine første sykehus være noe begrenset, men så fort vi ser du begynner å få teken så vil vi introdusere nye sykdommer, nye fasiliteter, og nye krav til å klatre videre i bransjen.»

«Nå vet jeg du sitter og tenker at «WOW! Dette høres jo helt fantastisk ut! Jeg kan virkelig ikke starte min nye jobb som sykehussjef!», og det er kjempebra, jeg elsker entusiasmen din! Men vi er nødt til å snakke litt på tomannshånd. Alt er ikke helt på stell her hos Two Point Hospital, og jeg må innrømme jeg noen ganger sliter litt i denne jobben, og det er ikke min egen feil. Jeg har tidvis litt trøbbel med blant annet bare det å bygge rom, men også ansatte som oppfører seg helt grusomt merkelig. Når jeg skal bygge et rom, så bare peker jeg på kartet hvor jeg vil starte, og tegner så stor firkant jeg bare vil, men ofte stopper tegninga mi før jeg er ferdig. Dette høres kanskje ut som en bagatell, men det skjer for ofte og det ødelegger for blodtrykket mitt.»

GHOSTBUSTER: Hvis noen av våre pasienter dør, så kan det hende de hjemsøker oss. Da er det viktig at minst en av dine vaktmestere har hatt kurs i å støvsuge gjenferd.

«Jeg opplever også ansatte som ikke klarer å finne veien ut av et tomt rom en gang. De klager over at de ikke finner døra ut, selv om den står rett forran de. En gang hadde jeg en sykesøster, som bare frøs helt fast midt i lobbyen vår. Jeg hadde ikke noe annet valg enn å gi henne sparken, men til tross så ble hun fremdeles bare stående der. Hun var helt ute av stand til å bevege seg ut av sykehuset, og det var også umulig for meg å ta tak i henne og dra henne ut, ettersom hun ikke lenger var ansatt.» 

«Det kan oppstå situasjoner der vi ikke greier å redde alle pasientene våre også. Du må passe godt på at de med lavest helse får hjelp først, men hvis uhellet alt er ute så er det bare å støvsuge gjenferdene, eller bare sende de hjem like før de dør. Er du ikke noe kynisk menneske fra før så skal jeg love deg at etter du vil bli et helt nytt menneske etter et av våre berømte åtte til tolvtimers skift.»

«For all del: Vi har det utrolig gøy på jobb, og du kommer til å måtte jobbe ganske lenge for å fortjene et trestjerners sykehus, men med tanke på alle de irriterende feilene kan jeg forstå du ikke orker å bli her for alltid, eller starte i det heletatt. Jeg bare håper du ønsker å gi oss en sjanse, fordi all moroa overskygger ofte all irritasjonen, men det betyr ikke at den ikke er der.»

 

About Stig Kenneth Limmesand

Stig Kenneth Limmesand. 28 år og enda ikke voksen. Bachelorgrad i videojournalistikk. Spiller alle mulige spill, men foretrekker eventyr og plattformer. Favorittene er blant annet Mario, Zelda, Crash Bandicoot, Uncharted og Guitar Hero.