Microsoft hadde solid fokus på Kinect under årets E3-messe i Los Angeles. Mens de fokuserte på spill til Kinect under E3, har de nå avslørt et nytt interaktivt reklamesystem til bevegelsessensoren som vil bli lansert på vårparten av 2012.
Interaktive reklamer
Det er nettsiden Edge Online som har fått informasjon fra Microsoft om Nuads, som er navnet på reklameplattformen tilpasset Kinect. Ifølge Microsoft kan man fra og med neste vår kjøpe seg reklameplass som vil dukke opp hos Kinect-spillere. Reklamene vil være interaktive via talekommandoer, man kan for eksempel si “Xbox tweet” for å twitre en link med reklamen, eller “Xbox more” for å få opp mer informasjon om produktet de reklameres for. “Xbox near” skal resultere i en tekstmelding med informasjon om nærmeste butikk man kan kjøpe reklameproduktet i, og “Xbox Schedule” vil plotte hendelser det reklameres for inn i en kalender.
Om dette betyr at Kinect-spillere vil bli oversvømt med reklamer mens de spiller neste sommer, vet vi ikke ennå. Ifølge Edge Online vil ikke Microsoft ut med hvor ofte spillere vil bli utsatt for reklamer.