Halo 5: Guardians annonsert
0

Halo 5: Guardians annonsert

mai 16 Spill.no  
Ryktene var sanne?

Vi har tidligere hørt fra rykter og spekulasjoner om at Halo 5 skulle utsettes til 2015 for å gi plass til Halo 2: Anniversary. Stemmen bak Master Chief, Steve Downes bekreftet dette, men trakk tilbake meldingen sin senere, noe som folk spekulerte var på grunn av at Microsoft prøvde å holde tilbake hemmelighetene.

I dag annonserte 343 Industries’ overhode Bonnie Ross at det neste kapittelet i Halo sagaen er “Halo 5: Guardians” og det absolutt lanseres ved høsten 2015.

“Halo er ikke bare en flerårig spillserie, det er en del av selve Xbox-plattformen. Når det gjelder innovasjon og tankegang, så er det også noen ganger viktig for folk som kanskje ikke spiller Halo engang. Og selvfølgelig så er det en lidenskap og en essensiell opplevelse for to generasjoner med spillere. Så vi spurte oss selv, hvordan begynner vi og hvor skal vi gå med Halo til på Xbox One?”

Halo 5 opererer med en bildefrekvens på 60 bilder i sekundet på en helt ny grafikkmotor for Xbox One med dedikerte servere. Spillet er et større prosjekt enn Halo 4, som var 343 Industries’ første spill i serien i tillegg til at det er det mest kostbare spillet i Microsoft sin historie. 343 håper på et spill som skal vise teamet sitt talent på sitt beste og lover at det skal bli en nestegenerasjons opplevelse.

Eventyret begynner i 2014?

På E3 i fjor fikk vi vite at “Halo-eventyret på Xbox One starter i 2014”, og igjen nå konkluderte Ross med det samme. “Eventyret starter med et stort sprang istedet for et lite steg”, så spørsmålet er da at hvis Halo 5: Guardians er det neste kapittelet for Master Chief og kommer i 2015, hva er det da som kommer på Xbox One i 2014? I følge ryktene så er det antagelig Halo 2 Anniversary, men det endelige svaret får vi vite på E3.

Halo 5: Guardians utvikles av 343 Industries og publiseres av Microsoft Studios. Spillet lanseres høsten 2015.

Kilde: Xbox Wire

Any time you transition to a new platform, there is the opportunity to look at things with a new perspective. For us at 343 Industries, the launch of the Xbox One was an opportunity to think about what stories we wanted to tell, how to tell them, and how best to push the “Halo” franchise to showcase the platform. And, most importantly, combining our passion for “Halo” with the vocal and informative input from our fans.

“Halo” isn’t simply a perennial game franchise, it’s a part of the Xbox platform itself. In terms of innovation and ideation, it’s sometimes important to people who might not even play “Halo.” And of course it’s a passion and an essential experience for two generations of gamers.  So we asked ourselves, how do we begin and where do we go with “Halo” on Xbox One? 

In the past, “Halo” games have pushed the Xbox forward, showcasing the console and its ecosystem in entertaining and innovative ways. Making a “Halo” game that runs at 60 frames per second, on dedicated servers, with the scope, features and scale we’ve been dreaming of for more than a decade, is non-trivial.  It’s a task that we, at 343 Industries, are taking very seriously to ensure we deliver the “Halo” game that fans deserve, and a game that is built from the ground up for Xbox One.  

About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.