Microsoft og utvikler 343 Industries har avdekket hvordan Kinect blir tatt i bruk i Halo: Combat Evolved Anniversary.
Scan!
Da 343 Industries annonserte jubileumsutgaven av superklassikeren Halo: Combat Evolved, ble vi samtidig lovet en rekke nyvinninger som ikke skulle stå i veien for den klassiske spillopplevelsen. Blant disse finner vi støtte for funksjoner kontrollert av Kinect-kameraet, og vi vet nå mer om hvordan de vil utarte seg.
Halo: Combat Evolved Anniversary har som kjent en funksjon hvor man ved et enkelt knappetrykk skal kunne skifte mellom gammel grafikk, slik den utartet seg i 2001, og ny og oppdatert HD-grafikk. Denne funksjonen kan også aktiveres med stemmen.
Analyse Mode lar deg flytte et sikte rundt på skjermen for å skanne dem. Dette gjør man ved å utbryte ordet “Scan!”. Informasjonen fra skanningen av diverse omgivelser, som kjøretøy, personer, fiender og våpen, kan leses i et bibliotek som også kan navigeres ved hjelp av armbevegelser.
I tillegg blir det mulig å kaste granater og lade om våpen ved hjelp av stemmen.
Forbedrer totalopplevelsen
Ifølge 343 Industries er det ikke meningen at ekstrafunksjonene skal stå i veien for den klassiske spillopplevelsen, og Kinect-funksjonene er totalt frivillige å bruke. I tillegg legger merkevareansvarlig Frank O’Connor til at man ikke nødvendigvis skal bli slått i bakken av de nye funksjonene.
– Jeg tviler på at dette blir noe folk blir ekstatiske av. Det blir kult, men det er ikke noe man reklamerer for på omslaget. Jeg har ikke lyst til å nedspille det heller, men jeg ser på det slik: Jeg bruker stemmen i Netflix og det er kjempekult, og det er det dette også blir. Noe som er med og forbedrer totalopplevelsen.
– Oppdraget vårt har fra første dag vært å levere en tro gjenskapelse av det originale spillet, og vi forblir innstilt på å fullføre dette, avslutter han.
Halo: Combat Evolved Anniversary utvikles av 343 Industries og utgis av Microsoft Game Studios for Xbox 360. Spillet lanseres 15 november.