Spillutvikler Peter Molyneux kommer trolig bare til å lage ett spill til før han legger opp, avslører han i et intervju med Beefjack.
Etter at hans nye studio 22Cans nylig slapp sitt første av 22 prosjekter, Curiosity, er den nå 53 år gamle spilldesigneren klar for å snakke om det store, men akk, så hemmelige, prosjektet studioet jobber med. Det er ifølge Molyneux høyst sannsynlig det siste spillet han lager, og vil være et produkt av all den erfaring han har gjort seg gjennom flere tiår med utvikling.
– Jeg kommer bare til å lage ett til spill, tenker jeg. Og den tanken – all energien, alle erfaringene, alle feilene jeg har gjort, i hvert eneste spill – Hvis jeg kan lære fra det, og bruke all den energien til å lage ett spill, så er det det jeg kommer til å gjøre.
Spillet det er snakk om skal allerede ha en tittel, og en liste av elementer i spillet skal finnes. Men det er tydelig at vi snakker om et svært tidlig stadium i utviklingen.
– Kunne jeg satt meg ned og beskrevet det fullstendig for deg nå? Nei, det kan jeg ikke. Men det er ideen. Vi kommer til å lage et spill, vi kommer til å lære hvordan det er å lage spill i dagens verden, og det kommer til å bli et definerende spill for karrieren min, avslutter den karismatiske utvikleren.
Peter Molyneux står bak klassikere som Syndicate, Populous, Dungeon Keeper, Theme Park, Black & White og Fable-serien, og er for tiden aktuell med eksperimentet Curiosity, som er ute på iOS, Android og PC.