Et spill mange av leserne våre venter i spenning på er Battlefield 3 fra Dice. Utgiver Electronic Arts har så stor tro på spillet, at de nå går til frontalangrep på Activisions superpopulære skytespillserie, Call of Duty.
– Er laget for å beseire Call of Duty
– I november lanserer vi Battlefield 3. Det skal utfordre det neste Call of Duty, som akkurat nå er det største spillet i bransjen vår – et spill som i fjor omsatte for 400 millioner dollar på en dag, fortalte EA-sjef John Riccitiello på en konferanse i New York, ifølge Eurogamer.
– Vårt spill er laget for å beseire det spillet. Hvis du ser etter en kamp mellom titaner – Red Sox vs Yankees, Microsoft vs Google – og hva det store slaget i årets julesalg blir, er dette svaret.
Selv om Activision ikke har annonsert et nytt Call of Duty-spill i år, forventer de fleste at fjorårets Call of Duty: Black Ops får en like slagkraftig oppfølger i år. Kampen om å bli kongen av skytespill blir ikke billig, ifølge Riccitiello.
– Flere hundre millioner dollar med markedsføringspenger vil bli brukt på disse to produktene som konkurrerer direkte med hverandre. Vi tror vi har det beste produktet, og det kommer til å bli gøy, hevder Riccitiello.
Battlefield 3 utvikles av Dice, og skal etter planen lanseres på Xbox 360, Playstation 3 og PC i november i år. Neste kapittel i Call of Duty er ikke annonsert ennå.
Hvem tror du vinner høstens store skytespillkrig? Kom med ditt synspunkt i kommentarfeltet!
Les også:
Playstation Move Heroes – anmeldelse