Nye ideer for Zelda-spillene
0

Nye ideer for Zelda-spillene

aug 26 Spill.no  

I et intervju med Nintendo Power forteller Zelda-utvikler Eiji Aonuma om mulighetene Wii U byr på på for den legendariske spillserien.

Slutt på veiving

Selv om Legend of Zelda: The Skyward Sword ennå ikke er ute i butikkene, betyr det ikke at Nintendo-utviklerne ikke har begynt å gruble på neste utgave. Etter at Wii U-konsollen, men sin nettbrett-lignende kontroller, ble annonsert i sommer, har ideene florert.

Ifølge Aonuma er det muligens slutt på å imitere sverd- og skjoldbevegelser, og at man med den nye kontrolleren heller kan fokusere på andre gjenstader hovedperson Link måtte ha med seg.

– I et spill for Wii U kan jeg definitivt se for meg at kontrolleren selv blir de forskjellige gjenstandene Link bruker, noe som tillater deg til å kommunisere og endre på spillverdenen på en veldig forskjellige måte, forteller Aonuma.

Veskekontroller

Det er også en muilighet å benytte et litt mer innlysende alternativ, ved å gjøre innholdet i Links veske tilgjengelig via skjermen til en hver tid i spillet. En av spillets hodepiner har alltid vært å til stadighet finne frem nye gjenstander og våpen, for så å fordele dem på tre forskjellige knapper, og så til slutt bruke dem ute i spillverdenen. Med en touch-skjerm kan det gjøres ved hjelp av et raskt fingertrykk.

De fleste er nok enige om at kontrolleren byr på nye muligheter. Hvilke spillserier burde bruke den, og på hvilken måte?

About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.