En ny, gratis oppdatering. Second Wave, for strategispillet XCOM: Enemy Unknown slippes i dag , med 16 forskjellige endringer i spilloppsettet.
Ny giv
Tolv av de 16 endringene blir tilgjengelige allerede etter første gjennomspilling, mens de resterende fire krever at man sliter seg gjennom Impossible-vanskelighetsgraden. Endringene ble opprinnelig skrapet av Firaxis under utviklingen av spillet, men ble i ettertid oppdaget av moddere som gravde litt rundt i koden.
For de som allerede har spilt gjennom XCOM: Enemy Unknown, og trenger en grunn til en andre, tredje og fjerde gjennomspilling, kan Second Wave vise seg som et ypperlig insentiv. Her er endringene:
Second Wave
Damage Roulette: Weapons have a wider range of damage.*
New Economy: Randomized council member funding.*
Not Created Equally: Rookies will have random starting stats.*
Hidden Potential: As a soldier is promoted, stats increase randomly.*
Red Fog: Combat wounds will degrade the soldier’s mission stats.
Absolutely Critical: A flanking shot guarantees a critical hit.
The Greater Good: Psionics can only be learned from interrogating a psionic alien.
Marathon: The game takes considerably longer to complete.
Results Driven: A country offers less funding as its panic level increases.
High Stakes: Random rewards for stopping alien abductions.
Diminishing Returns: Increased cost of satellite construction.
More Than Human: The psionic gift is extremely rare.
War Weariness: Funding goes down over time. **
E-115: Elerium degrades over time. **
Total Loss: Lose all soldier gear upon death. **
Alternate Sources: The power source cost to build facilities increases dramatically.**
Endringer merket med * krever normal gjennomspilling, mens ** krever at man er gjennom spillet på vanskelighetsgraden Impossible.
XCOM: Enemy Unknown er utviklet av Firaxis og utgitt av 2K Games for Xbox 360, Playstation 3 og PC. Les anmeldelsen av spillet.