Sent i går kveld ble Path of Exile 2 annonsert direkte fra ExileCon i Auckland, New Zealand.
“Oppfølgeren” til action rollespillet som låner mer enn bare det visuelle fra Blizzard’s Diablo, vil fungere som en utvidelse til det eksiterende Live Service spillet som man finner på Steam, Xbox One og PlayStation 4. Utvidelsen inneholder en ny historie fordelt over syv akter som finner sted 20 år etter basespillet. Det vil overhale mange av spillets kjerne system, og omarbeide hvordan alle de syv karakterklassene i spillet fungerer. Spillet får også en saftig visuell overhaling.
Spillere kan velge mellom 19 nye Ascndancy Classes som skal være annerledes enn de de kjenner fra basespillet, og må lage seg en ny figur ut i fra disse for å spille den nye historien. De gamle klassene vil fortsatt være tilgjengelig i historiedelen fra basespillet, og alt det kosmetiske spillere har sikret seg blir med over til utvidelsen ettersom alt bor i et og samme økosystem.
Utvidelsen er dessverre ikke rett rundt svingen. Grinding Gear Games sier at de trolig ikke kommer til å starte med betatestingen før sent i 2020, men studioet sier de skal fortsette å slippe innholdoppdateringer til basespillet på den samme tre måneder intervallene de har gjort så langt frem mot lanseringen av Path of Exile 2.