I et intervju gjort på selskapets egen PlayStation Blog nettside ble den nye sjefen for PlayStation Worldwide Studios blant annet spurt om hvilken retning han ser studioene til Sony kommer til å ta nå som den nye konsollgenerasjonen sparkes i gang, og videre inn i fremtiden.
– Vi føler oss forpliktet til dedikert maskinvare, på samme måte som vi har vært før. Vi kommer til å fortsette med det, og vi kommer til å fortsette å satse på eksklusive spill av høy kvalitet. Og til sterke, historiedrevne enspiller spill.
– Samtidig kommer vi til å være åpne for eksperimentering, til nye ideer. Prøve ting for å se hva som fungerer. Jeg tror akkurat det ligger i selve DNAet til Worldwide Studios.
I samme intervju bekrefter Hulst, som tidligere var studiosjef for nederlanske Guerilla Games, at det PlayStation eksklusive spillet Horizon: Zero Dawn kommer til PC, men at det ikke nødvendigvis betyr at vi kommer til å se mange flere dukke opp på plattformen
– Jeg tror det er viktig å være åpen til nye ideer om hvordan vi kan introdusere PlayStation til flere mennesker, og vise de hva de har gått glipp av.
– Men for å berolige de som er bekymret, at vi lanserer vår en av våre eksklusive AAA titler på PC betyr ikke nødvendigvis at alle spill nå vil komme til PC. I mitt hode passet Horizon: Zero Dawn bare spesielt godt i dette tilfellet. Vi har ikke planer om å slippe spill på PC og PlayStation en og samme dag, og vi føler oss 100% forpliktet til vår egen dedikerte maskinvare (PlayStation plattformen Red.Anm)