Electronic Arts’ John Riccitiello roser Activisions abonnementtjeneste Call of Duty: Elite, melder bransjenettstedet IndustryGamers.
Best i klassen
Under et budsjettmøte kunne Electronic Arts nylig melde en omsetning på over en milliard dollar for fjoråret, og selv om deres nylanserte Star Wars: The Old Republic var i sentrum for oppmerksomheten, tok EA-sjef John Riccitiello seg tid til å rose konkurransen på skytespillmarkedet.
– For å være helt ærlig, må jeg rose en av våre konkurrenter, som har opprettet et abonnement på en FPS-tittel. Denne prestasjonen er best i klassen, sa Riccitiello.
Det hersker lite tvil om at det er Activisions Call of Duty: Elite han sikter til, og med tanke på EAs planer om å utvide inntektene på det digitale markedet, er det slett ikke umulig at det finnes planer om å utvikle en lignende tjeneste for for eksempel Battlefield 3.
Riccitiello var i høst del av den til tider overhetede konkurransen mellom Activisions Call of Duty: Modern Warfare 3 og hans eget Battlefield 3, men det er hyggelig å notere seg at det bare var business, og at han kan lire av seg et par lovord nå som støvet har begynt å legge seg.