Patch for The Witcher 3 på Switch sluppet i Korea. Legger til grafikk instillinger og cross-save med PC
0

Patch for The Witcher 3 på Switch sluppet i Korea. Legger til grafikk instillinger og cross-save med PC

feb 18 Anders Lønning  

Etter at The Witcher tv serien gikk sin seiers gang på Netflix på tampen av fjoråret plukket jeg opp Switch versjonen, den eneste jeg manglet i samlingen min, av The Witcher 3: The Wild Hunt for å ha noe å spille på når jeg er bortreist på min dag jobb som offshore arbeider. Jeg visste at jeg gikk til den svakeste utgaven av spillet, men har ved flere anledninger blitt overrasket over hvor godt spillet faktisk kjører på min Switch Lite, og hvordan den ivaretar det som jeg anser som det viktigste med et spill, hvor gøy det er å spille.

Likevel ser jeg ikke for meg at jeg vil spille denne versjonen på TVen, og det fordi jeg har fire ande alternative steder jeg kan spille det med langt høyere grafikk. (PC, Xbox One, PS4 og GeForce Now), så den ene tingen jeg har savnet fra Switch versjonen er muligheten til å flytte save filen min frem og tilbake på tvers av plattformer. Dette hadde gjort alt så mye enklere,  for selv om jeg ikke bryr noe særlig om spillet ikke ser eller kjører like bra på tvers av alle plattformer, hadde muligheten for å gå fra å spille det på PC til å plukke det opp og fortsette det på Switch vært som himmelsendt siden, som så mange vet, spillet er ganske langt og tidkrevende.

Nå kan det se ut til at bønnen min har blitt hørt, og nyheten kommer fra en av de stedene jeg minst ventet det.

I følge en bruker på r/NintendoSwitch ble det nylig pushet gjennom en patch for den koreanske utgaven av The Witcher 3 på Switch. som øyensynlig gir spilleren tilgang på flere grafiske innstillinger og, i mine øyne enda viktigere, muligheten til å flytte save filen mellom Switch og PC plattformene Steam og CD Projekt RED’s egen GOG.

Options.jpg

Innstillingene som angivelig er gjort tilgjengelige i oppdateringen er:

• Blur

• Bloom

• Sharpen

• Depth of Field

• Chromatic Aberration

• Water Quality

• Foliage Visibility Range

• Anti-Aliasing

Vi har ennå ikke fått en endelig bekreftelse at kryss-lagring funksjonaliteten faktisk er til stede i oppdateringen slik reddit posten sier den er, da det ikke ser ut til å finnes bilde av den eller en oppsummering fra patch notatene som bekrefter den. Med det sagt så snakker brukerne på den koreansk BBSen hvor nyheten om overraskelse oppdateringen først ble sluppet som om kryss-lagringen er bekreftet.

Oppdateringen kommer rett etter at Digital Foundry hadde en video hvor de fikk tilgang til flere av disse innstillingene gjennom en moddet Switch for å måle hvordan hver av dem påvirket spillets flyt. Det gjenstår å se om dette med kryss-lagring er hold i, og hvorvidt oppdateringen kommer til oss som ikke bor i Korea, men det er sannelig lov å håpe.

About Anders Lønning

Tobarnsfar fra Haugesund med dagjobb som elektriker/automatiker i oljebransjen. Har skrevet om spill i et tiår nå, og er over gjennomsnittet glad i filmen Dredd fra 2012.